Bu partisyona hangi pozisyonda yaklaşırsınız?

Videonun 1:45'sında E7'nin içerisinde 16 notalık bir partisyon var şu şekilde
C# A F# D
C# E D C#
B A G# A
A E C# D
Bu notalar taba göre çalınca hoş tınlamıyor, notasına göre çalacak olurasam nasıl bir pozisyon yaratmalıyım, nasıl bir strateji izlemeliyim? Ergonomik olarak mı çalsam yoksa klavyeyi daha geniş mi kullansan emin olamadım, ama kalın tellerde müziğin alt yapısında estetik tınlamıyor.

 
Videonun 1:45'sında E7'nin içerisinde 16 notalık bir partisyon var şu şekilde
C# A F# D
C# E D C#
B A G# A
A E C# D
Bu notalar taba göre çalınca hoş tınlamıyor, notasına göre çalacak olurasam nasıl bir pozisyon yaratmalıyım, nasıl bir strateji izlemeliyim? Ergonomik olarak mı çalsam yoksa klavyeyi daha geniş mi kullansan emin olamadım, ama kalın tellerde müziğin alt yapısında estetik tınlamıyor.


Böyle meselelerde teori ve klavyenin mantığına dair daha fazla bilgi edinirseniz çok faydasını görürsünüz.
Bu gibi pasajlarda ne yazık ki estetik tınlamamak kriteri gitarda pek anlamlı olmuyor. Çünkü bu pasajın akıcı çalınabilmesi için uygun çok fazla pozisyon yok.
Örneğin, ilk inici yapı, bir D maj 7'li arpeji. Spesifik bir sol el şekli vardır bu arpej için ilk dört telde. O kullanılmış ve aynı pozisyondan devam edilmiş. Olabilecek en mantıklı pozisyon bu zaten. Ayrıca, "notasına göre çalmak" ayrı, tab ayrı diye bir şey yoktur. Tab da nihayetinde notasına göre çalımı spesifik bir yerden gösterir. Eğer gitarda notaları doğru basmanın tek bir yeri olsaydı, zaten taba ihtiyaç olmazdı:)
O ilk C diyezin pratik olarak basılabileceği sadece bir pozisyon daha var, o da si teli 14. perde. Belki bir de oradan denenebilir. Sonrası (sol teli 16. perde) zaten pratik olmaz, çünkü bu durumda sesler zaten daha da kalın tellere aktarılmış olur. Belki 9. nota itibariyle (Si) sol teli 4. perdedeki pozisyona kaymayı deneyebilirsiniz, bu durumda A teline değin gitme ihtiyacı azalabilir.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Böyle meselelerde teori ve klavyenin mantığına dair daha fazla bilgi edinirseniz çok faydasını görürsünüz.
Bu gibi pasajlarda ne yazık ki estetik tınlamamak kriteri gitarda pek anlamlı olmuyor. Çünkü bu pasajın akıcı çalınabilmesi için uygun çok fazla pozisyon yok.
Örneğin, ilk inici yapı, bir D maj 7'li arpeji. Spesifik bir sol el şekli vardır bu arpej için ilk dört telde. O kullanılmış ve aynı pozisyondan devam edilmiş. Olabilecek en mantıklı pozisyon bu zaten. Ayrıca, "notasına göre çalmak" ayrı, tab ayrı diye bir şey yoktur. Tab da nihayetinde notasına göre çalımı spesifik bir yerden gösterir. Eğer gitarda notaları doğru basmanın tek bir yeri olsaydı, zaten taba ihtiyaç olmazdı:)
O ilk C diyezin pratik olarak basılabileceği sadece bir pozisyon daha var, o da si teli 14. perde. Belki bir de oradan denenebilir. Sonrası (sol teli 16. perde) zaten pratik olmaz, çünkü bu durumda sesler zaten daha da kalın tellere aktarılmış olur. Belki 9. nota itibariyle (Si) sol teli 4. perdedeki pozisyona kaymayı deneyebilirsiniz, bu durumda A teline değin gitme ihtiyacı azalabilir.
Taba ve notasına göre kastım oradaki pozisyondu sonuçta tab dediğimiz de nota, ama gösterdiği notaya göre daha limitli bir alan. Ben daha farklı alanlar arıyordum, ama pek seçenek yok diyorsunuz, şuan iş yerinde olduğumdan pozisyonları kendim deniyerek çıkartamıyorum.
Gitarı elime alınca bir daha bakacağım.
 
Taba ve notasına göre kastım oradaki pozisyondu sonuçta tab dediğimiz de nota, ama gösterdiği notaya göre daha limitli bir alan. Ben daha farklı alanlar arıyordum, ama pek seçenek yok diyorsunuz, şuan iş yerinde olduğumdan pozisyonları kendim deniyerek çıkartamıyorum.
Gitarı elime alınca bir daha bakacağım.
Aslında seçenekler var ama neticede o notanın pratik olduğu iki yer belli. Oradan farklı şekillerle açılım düşünülebilir, ama pratik olur mu, orası tartışılır. Her telde tek nota mantığı ile çalınan yedili arpejler, her telde iki nota olacak şekilde icra edilebilir mesela, ama daha büyük pozisyon değişimleri gerekir (Örneğin, ince mi telinde 9 ve5, Si telinde 7 ve 3. perde).
Ya da o ilk arpej ince E telinde 9-5, Si telinde 7. ve Sol telinde 7. perde şeklinde sol elde streç ile aktarılabilir. Bu streç sizi sol teli 4. perdedeki Si notasına da götürür vs... Ama sonuçta başlangıç yerleriniz sınırlı.
 
Geri
Üst